|
Pomogę dziewczynce z zapałkami
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 14401 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Wychodząc z załozenia, ze dzieci kochają komputery i na pewno bardziej skupią swoją uwagę na prezentacji multimedialnej niz na przekazie ustnym, postanowiłam urozmaicić pracę z lekturą poprzez zastosowanie własnej prezentacji multimedialnej.
Klasa III Opracowanie i prowadzenie zajęć: Lidia Kałuża Data prowadzenia zajęć: 21.12.2005r. Czas trwania zajęć: 90 min Ośrodek tematyczny: Niedługo święta Bożego Narodzenia Temat dnia: Pomogę dziewczynce z zapałkami Treść zajęć edukacyjnych:
- stosunek do osób potrzebujących pomocy,
- wyrażanie uczuć słowami i czynami,
- obejrzenie pokazu multimedialnego,
- wyraziste czytanie wybranych fragmentów utworu pt. „Dziewczynkaz zapałkami”,
- wyodrębnianie wydarzeń i nadanie im tytułów,
- przedstawianie marzeń środkami plastycznymi.
Cele operacyjne w kategoriach czynności ucznia Uczeń potrafi:
- wyrazić swoje uczucia,
- określić nastrój utworu,
- wyodrębnić w tekście postacie i zdarzenia,
- nadawać tytuły wydarzeniom i wypowiadać się na ich temat,
- wypowiadać swoje przeżycia w formie plastycznej stosując różne techniki,
- uruchomić komputerowy program edukacyjny z ikony na pulpicie,
- obsługiwać komputerowy program multimedialny,
- posługiwać się myszką.
Metody:
- problemowe aktywizujące: „Burza mózgów”, „Pajęczynka”,
- eksponujące,
- praktycznego działania.
Formy pracy:
- indywidualna zróżnicowana,
- zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
- lektura pt. „Dziewczynka z zapałkami” – prezentacja multimedialna programu power point wykonana przez nauczyciela,
- rysunkiilustrujące wydarzenia,
- tytuły wydarzeń w formie zdań dla każdego ucznia,
- nagranie magnetofonowe do wspólnego śpiewania,
- eliminatka do pokolorowania – karty pracy „Wesoła Szkoła”,
- karty ewaluacji dla uczniów i gości.
Przebieg zajęć
- Śpiewanie pastorałki „Jest taki dzień”, wyrażanie ruchem i gestem melodii.
- Przejście do pracowni komputerowej.
- Przypomnienie nazw poszczególnych elementów komputera: mysz, klawiatura, monitor, jednostka centralna.
- Uruchomienie przez uczniów głównej strony programu multimedialnego z ikony na pulpicie.
- Oglądanie slajdów połączone z głośnym czytaniem fragmentów lektury.
- Wyjście z programu i powrót do klasy.
- Metoda aktywizująca Pajęczynka:
- Nauczyciel rozpoczyna baśń Pewnego razu.... i rzuca kłębek do wybranego ucznia, ten kontynuuje opowiadanie i rzuca do następnego itd. W ten sposób wspólnie przypominają treść baśni „Dziewczynka z zapałkami”
- Wyodrębnianie wydarzeń i nadawanie im tytułów:
- Wspólne porządkowanie na tablicy magnetycznej rysunkówilustrujących wydarzenia i próby ustnego nadawania im tytułów.
- Ułożenie z rozsypanki zdań według kolejności wydarzeń – praca indywidualna zróżnicowana pod względem trudności.
- Biedna dziewczynka sprzedaje zapałki.
- Zmarznięte dziecko wyobraża sobie, że ogrzewa się przy ciepłym piecu.
- Dziewczynka widzi suto zastawiony stół.
- Dziewczynce ukazuje się strojnie ubrana choinka.
- Nieszczęśliwe dziecko widzi ukochaną babunię.
- Babcia zabiera wnuczkę ze sobą.
- Ułożenie podpisów na tablicy.
- Głośne odczytanie i porównanie zdań umieszczonych na tablicyz ułożonymi samodzielnie.Wklejenie do zeszytu tytułów wydarzeń.
- Metoda aktywizująca Burza mózgów
- W jaki sposób można pomóc dziewczynce z zapałkami? Uczniowie podają swoje propozycje, które nauczyciel zapisuje na tablicy.
- Wspólne segregowanie propozycji pod względem ważności.
- Wymyślanie innego zakończenia utworu z uwzględnieniem propozycji pomocy dziewczynce.
- W jaki sposób można pomóc współczesnej dziewczynce z zapałkami?
- Kolorowanie gwiazdek z tymi pomysłami, które samemu można zrealizować.
- Zadanie pracy domowej: Na podstawie propozycji podanych na zajęciach zilustruj szczęśliwsze zakończenie baśni pt. „Dziewczynka z zapałkami”.
- Dokonanie przez uczniów oceny swojej pracy na lekcji.
zajęcia mi się nie podobały, mało się dowiedziałem zajęcia mi się podobały, ale miałem dziś kiepski dzień zajęcia mi się podobały i bardzo dużo się nauczyłem
- Dokonanie ewaluacji zajęć przez gości metodą „Kosz i walizka"
Lidia Kałuza Publiczny Zespół Szkolno - Gimnazjalny w Strzałkowie |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|